Każdego tygodnia Facebook, Instagram, Twitter, Youtube i Snapchat wprowadzają nowe funkcje i rozwiązania, które mają nas zachęcić do częstszego korzystania z tych miejsc w sieci. Czasem zmiany związane są z bezpieczeństwem aplikacji, czasem z łatwością użytkowania. Często to nowości, dzięki którym przyjemniej będzie nam korzystać z danej aplikacji.

Zapraszam Was na cotygodniowy przegląd nowości w mediach społecznościowych, które pozwolą Wam lepiej budować Waszą markę online.

Facebook wprowadza program mentorski w grupach

facebook wprowadza program mentorski

Nowe rozwiązanie Facebooka, czyli program mentorski w grupach, polega na łączeniu mentorów z mentee, czyli osobami, które chcą się rozwinąć na danym polu i osiągnąć założone cele.

Jak to wygląda:
1. administrator grupy tworzy program mentorski w oparciu o gotowe szablony. Są one ukierunkowane na konkretne cele, np. rozwój kariery czy umiejętności
2. członkowie grupy aplikują do programu, oznaczając się jako mentor lub mentee, a administrator łączy ich w pary
3. i rozpoczyna się praca w para zgodnie z szablonem Facebooka.
4. Co ważne – tylko osoby z pary (mentor i mentee) widzą efekty swojej pracy. Dla każdej innej osoby te informacje są niedostępne.

Program mentorski dostępny jest dla osób powyżej 18 roku życia. Na razie można z niego skorzystać w wybranych grupach.
Przeczytaj więcej tutaj.

Jaki typ video jest modny w tym miesiącu?

Zanim przejdę do sedna. Wiesz, że mam swój kanał na Youtube?
Nie? -> zajrzyj, zasubskrybuj! Każdą subskrypcję świętuję kostką czekolady 😉
Tak? Super! Zaglądaj, treści będą się tu często pojawiały.

Ok, a teraz przejdźmi do trendów. Co miesiąc Earnest Pettie, który zajmuje się analizą trendów na Youtube, bierze pod lupę trzy tematy, które w danym miesiącu przodują, jeśli chodzi o wyniki oglądalności.

W tym miesiącu przedstawił trzy trendy:
1. Primitive technology – wyobraź sobie, że lądujesz na bezludnej wyspie, bez dostępu do elektryczności, gazu, rzeczy, z których na co dzień korzystasz. I musisz przeżyć. Youtube Ci w tym pomoże 😉 Wideo z serii “primitive technology” pomaga odbudować (lub zdobyć) umiejętności survivalowe. Oczywiście pamiętaj: najpierw obejrzyj wideo, dopiero potem ruszaj na surwiwal! Odwrotna kolejność może być nienajlepszym pomysłem.

  1. Ugly to beauty challenge – nie jestem graczem i ten świat jest mi dość obcy. Nawet bardzo obcy. A tymczasem okazuje się, że jednym z najbardziej oglądanych wideo ostatnio jest “ugly to beauty challenge”, podczas której uczestnicy zmieniają niezbyt urodziwe Simsy w pełne gracji i wdzięku postaci. Myślę, że faktycznie może to znaleźć uznanie nie tyle wśród graczy, ale wśród fanów i fanek beauty video – nareszcie jakaś odmiana!

  2. Followers decide videos – to już nie jest zwykłe pytanie do followersów, o czym będzie kolejny odcinek? Tym razem widzowie kanału decydują, co danego dnia autorzy będą robić – np. dokąd pojadą, albo co będą jedli, albo na jaki kolor przefarbują sobie włosy. Trochę to ryzykowne i pewnie dlatego w ciągu ostatniego roku oglądalność tego typu wideo wyniosła 100 milionów odtworzeń.
    Może też wprowadzę to na moim kanale? 😉

Zobacz więcej tutaj.

Śledzenie newsów na Facebooku

Facebook pracuje nad nową funkcją. Ważne informacje będą oznaczane jako “breaking news”, a użytkownicy Facebooka będą powiadamiani o ich przebiegu. Jak uważają szefowie Facebooka, ma to być dobry sposób na wyłapanie istotnych informacji, które często umykają w naszym NewsFeedzie.

Przeczytaj więcej tutaj.

A na koniec…

Zawsze rozważnie dobieraj fonty!

Zajmuję się sprawną i skuteczną komunikacją. Przygotowuję i realizuję strategie PRowe, utrzymuję o kontakty z mediami, dbam o wizerunek firm, ich właścicieli i osób indywidualnych. Prowadzę spotkania, szkolenia, konferencje, warsztaty. Cieszę się, że trafiłeś na moją stronę! Skontaktuj się ze mną, jeśli masz pytania.