Dwie rzeczy, które zawsze były w moim domu – muzyka i książki. Rodzice nauczyli mnie miłości do obu. Dzisiaj nie wyobrażam sobie dnia bez przeczytania choćby kilku stron książki. Bez muzyki też sobie nie wyobrażam, ale o niej innym razem. W tym artykule chcę podzielić się z Wami tytułami, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę – z marketingu i produktywności.  To jest część pierwsza wpisu, kolejne niebawem!

Na pierwszy ogień idzie książka Michała Szafrańskiego Zaufanie, czyli waluta przyszłości. Książka, która zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Obserwuję blog i podcast Michała od dawna, widzę, jak wielką pracę wykonuje, ale mimo tego opisy strategii, decyzji, wysiłku, które opisuje w książce, nie raz mnie zaskoczyły.

Doskonała pozycja dla tych, którzy chcą budować markę osobistą eksperta. Michał pokazuje, że samo założenie fanpage’a (Instagrama, bloga itd.) nie wystarczy – potrzeba zdecydowanie więcej wysiłku, determinacji i często trudnych decyzji.

Polecam, sama do tek książki jeszcze nie raz wrócę!

Uwierzcie mi na słowo – chociaż tytuł może sugerować książkę wypełnioną pseudomądrościami, naprawdę warto zainteresować się książką Arianny Huffington Spełnienie. Nowy wymiar twojego sukcesu. Autorka, znana businesswoman, współzałożycielka i redaktorka naczelna Huffington Post Media Group ciężko pracowała, by osiągnąć sukces. I miała też to, co często w parze z sukcesem idzie – wyczerpanie fizyczne, psychiczne, brak snu, nieodpowiednie jedzenie, brak czasu na odpoczynek i kontakt z rodziną. Nie zdawała sobie z tego sprawa do momentu, gdy zemdlała w swoim gabinecie, łamiąc sobie jednocześnie kość policzkową.

W książce dzieli się swoimi przemyśleniami o życiu szczęśliwym i pełnym sukcesów oraz dbania o siebie.

Załóżmy, że masz już za sobą książkę Michała Szafrańskiego i chcesz osiągnąć sukces. Przeczytałaś/eś także książkę Arianny Huffington i wiesz, że trzeba dbać także o siebie w wymiarze fizycznym i psychocznym. To teraz obie te kwestie pomoże Ci pogodzić książka 12 tygodniowy rok. Brian P. Moran i Michael Lennington przekonują w niej, jak ważne jest dla realizacji celów planowanie w wymiarze kwartalnym. Wówczas każdy tydzień to jeden miesiąc i nie ma czasu do zmarnowania. Autorzy nie przekonują, że trzeba pracować ciężej, sle sprytniej – skupiając się na priorytetach i mając w zasięgu wzroku cele. Polecam, sama stosuję tę metodę.

Uzupełnieniem powyższej książki może być Praca głęboka. Znasz to? Zabierasz się do pracy, dzwoni telefon. Kończysz rozmowę, przychodzi powiadomienie z Facebooka. Na mailu czeka 15 nieprzeczytanych wiadomości. Zanim załatwisz wszystkie rozpraszacze, będzie godz. 16. Z pomocą przychodzi Cal Newport, który  pokazuje, jak w świecie pełnym powiadomień, dzwonków i spraw “na wczoraj” pracować wydajnie. I podaje bardzo trafny przykład – wyobrażasz sobie, że Van Gogh stworzyłby swoje dzieła, gdyby co chwilę sprawdzał Facebooka?

Z reguły ci, którzy obejrzeli wystąpienie Jacka Walkiewicza na TedX we Wrocławiu, sięgają po jego książki. Tak było i ze mną. Tyle tylko, że zamiast przeczytać, wysłuchałam dwa audiobooki w drodze na szkolenia – i bardzo dobrze mi się z nimi jechało! W tej czy w innej formie, warto sięgnąć po Pełną moc życia. To przemyślenia autora o tym, jak żyć – na 100%, wierząc w siebie, wierząc w innych. Choć niektóre momenty mogą się wydać oczywiste, warto wrócić do podstaw, które wpływają na całe nasze życie. Moja rada – najpierw obejrzyj wystąpienie na TedX. Jeśli do Ciebie trafi, śmiało sięgaj po książkę.

Po Zaczynaj od dlaczego, w której Simon Sinek przedstawia regułę złotego kręgu, mamy kolejną pozycję: Znajdź swoje dlaczego. Jeśli przekonała Was zasada złotego kręgo, wg której (zdaniem autora) wielkie firmy jak Apple budują swoją misję, może Was zaciekawić także najnowsza książka. Tym razem od teorii przechodzimy do praktyki, przynajmniej… w teorii, bo książka jest trochę przegadana. Warto się z nią mimo wszystko zapoznać w wolnej chwili, bo pozwala usystematyzować wiedzę i skłania do myślenia nad własnym “dlaczego”

Jak działają nawyki? Jak je zmienić? Jak “w końcu schudnąć”, “rzucić palenie”, “przestać jeść słodycze”? W książce Siła nawyku Charles Duhigg pokazuje schematy naszego działania i wskazuje na te momenty, która nie pozwalają nam na zmianę przyzwyczajeń. Na przykładach pokazuje też, jak wielkim koncernom udało się przekonać nas np. do używania odświeżaczy do powietrza czy do codziennego mycia zębów. Ciekawa książka, która pozwoli inaczej spojrzeć na nasze zachowanie.

Growth hacking jest wciąż modnym terminem, a książka Growth Hacker Marketing ma być odpowiedzią na to, jak przekonać klientów do zakupów produktów, które dopiero są w fazie tworzenia. Ryan Holiday pokazuje, jak wykorzystać siłę mediów społecznościowych do przetestowania produktów jeszcze przed ich ukończeniem i jak wykorzystać klientów do promocji, oszczędzając jednocześnie na reklamie w mediach tradycyjnych.

Albo jest się fanem Gary’ego Vaynerchuka, albo zaprzecza się wszelkim głoszonym przez niego zasadom. Chociaż nie należę do grupy jego wyznawów, a forma treści, które umieszcza na swoim kanale na Youtube, zdecydowanie nie ma trafić do mnie, nie zaprzeczam, że osiągnął w biznesie wiele, a social media porusza się świetnie. Dlatego warto obserwować jego działania i sięgać po książki. W Przebij się pokazuje, jak budować markę osobistą w mediach społecznościowych.

To nie jest książka na jeden wieczór! W Narzędzia tytanów Timothy Ferriss pokazuje zwyczaje ludzi, którzy osiągnęli sukces. Swoimi radami dzieli się Anthony Robbins, Jamie Foxx, Paulo Coelho, Rick Rubin i wielu, wielu innych. Polecam jako inspirację!

Założyć firmę jest łatwo. Tylko co dalej? W książce Mit przedsiębiorczości Michael E. Gerber pokazuje, czym różni się praca we własnej firmie od pracy nad własną firmą, jakie błędy najczęściej popełniami, gdy decydujemy się “iść na swoje” i jak wykorzystać doświadczenie innych w planowaniu strategii dla siebie. Polecam, nie tylko dla tych, którzy dopiero startują.

Zajmuję się sprawną i skuteczną komunikacją. Przygotowuję i realizuję strategie PRowe, utrzymuję o kontakty z mediami, dbam o wizerunek firm, ich właścicieli i osób indywidualnych. Prowadzę spotkania, szkolenia, konferencje, warsztaty. Cieszę się, że trafiłeś na moją stronę! Skontaktuj się ze mną, jeśli masz pytania.